Ves al contingut. | Salta a la navegació

Seccions

L’Ajuntament atén més de 2.500 consultes pel coronavirus

6 de maig del 2020

Des del 16 de març, dia d’entrada en vigor de l’estat d’alarma pel coronavirus, el Punt d’Atenció a la Ciutadania (PAC) de l’Ajuntament ha donat resposta a unes 1.700 trucades al telèfon gratuït 900 300 082 i més de 550 correus (enviats a ajuntament@esplugues.cat) referits d’alguna manera als efectes de la pandèmia. Cal recordar que, des del primer moment de la crisi, es va habilitar el 900 300 082 per atendre necessitats socials durant les 24 hores del dia (fora de l’horari habitual del PAC, de 8.30 a 18.30 hores de dilluns a divendres, es deriva a la Policia Local).

Els temes més consultats pel PAC són:

- Petició de cita o informació sobre ajuts de serveis socials (ajuts a famílies, persones grans, beques a infants, targetes moneder...)

- Informació i tramitacions relatives al padró d'habitants

- Informació sobre normativa del confinament i fases de desconfinament (activitats, excepcions, etc)

- Informació sobre habitatge (ajuts al lloguer, etc).

Menció a part mereix l’atenció telefònica i telemàtica que es va obrir de manera especial a l’abril per atendre consultes relacionades amb les mesures de tipus econòmic, fiscal o de consum que s’han anat aprovant per les diferents administracions. Es tracta del telèfon 671 450 236, que ha atès un centenar de trucades, i el correu promocioeconomica@esplugues.cat, des d’on s’ha donat resposta a una setantena de consultes.

D’altra banda, a través de les xarxes socials s’han atès més de 200 dubtes, consultes o suggeriments (un 48% a Twitter, 40% a Facebook i 12% a Instagram). Les tipologies més tractades: denúncies d’actes que es fan al carrer, informació sobre serveis que presta l’Ajuntament, sobre les restriccions en vigor i sobre l’adquisició de mascaretes.

AJUNTAMENT D'ESPLUGUES DE LLOBREGAT Plaça Santa Magdalena, 5-6 - CP 08950
Telèfon: 93 371 33 50 | Fax: 93 372 29 10 | ajuntament@esplugues.cat | NIF P0807600B