Informació corresponent al mandat municipal 2023-2027.

Segons acord del Ple Municipal del 20.03.24, s'aprova la creació i composició de les Comissions  següents:

ACORD DE MODIFICACIÓ DE LA COMPOSICIÓ DE LES COMISSIONS INFORMATIVES

El ple de l’ajuntament, en sessió extraordinària de data 5 de juliol de 2023 va acordar, entre d’altres coses, la creació o composició de les diferents Comissions Informatives, així com de la Comissió Especial de Comptes.

 

En aquell moment, es va considerar oportú que aquestes comissions estiguessin formades per deu membres, restant representats el conjunt de grups que tenien tres o menys membres per un únic representant en cada comissió.

 

Aquesta composició i distribució, s’ha d’entendre sense perjudici del dret, plenament reconegut per les resolucions jurisdiccionals, d’assistència i participació en les comissions dels membres de la corporació no adscrits a cap grup municipal.

 

No obstant, es considera oportú reconèixer una major representació als grups polítics municipals conformats per tres membres, per considerar-ho més adient a la seva representativitat al si del consistori.

 

Per la qual cosa, i en el marc del que disposen els articles 58 i 60 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, 123 al 127 del Reglament d’Organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i 28 i concordants del Reglament Orgànic Municipal,

 

Es proposa:

 

Primer.- Modificar la composició de la Comissió Especial de Comptes i de les Comissions Informatives Permanents de Territori i Ciutat Sostenible, Govern intern i Ciutat innovadora i Cicles de Vida i Ciutat de Drets en la forma següent:

 

a).- Composició:

 

1.- Cadascuna de les comissions estarà formada per un total de 12 membres, inclosa la presidència de cada comissió.

 

2.- La distribució per grups municipals serà la següent:

 

PSC 5 membres

GMR 2 membres

GMP 2 membres

ECP 1 membre

Junts 1 membre

Vox 1 membre

 

 

3.- L’alcaldessa serà la presidenta nata de cada comissió. No obstant, podrà delegar l’exercici de la presidència de les comissions que estimi oportú en les regidores o regidors que consideri oportú.

 

4.- L’alcaldessa podrà, en qualsevol moment, exercir les funcions que li són pròpies i presidir, en conseqüència, qualsevol de les sessions de les comissions informatives creades.

 

5.- Cada Grup Municipal podrà designar la suplència de cada titular. La designació de titulars i suplents es farà per escrit del portaveu de cada grup, dirigit a l’alcaldessa i de l’esmentat escrit es donarà compte al Ple.

 

6.- Aquesta composició i distribució, s’ha d’entendre sense perjudici del dret d’assistència i participació en totes les comissions dels membres de la corporació no adscrits a cap grup municipal.

 

b) Vot:

 

El vot serà ponderat, de forma que es mantingui en tot moment la proporcionalitat

representativa que correspon a cada força política en el Ple de l’Ajuntament.

 

Segon.- Mantenir la vigència de la resta de determinacions  de l’acord plenari de data 5 de juliol de 2023 relatiu a la creació de les comissions informatives permanents i la comissió especial de comptes.

 

Tercer.- Donar la preceptiva publicitat a la present resolució mitjançant la inserció d’anunci al Butlletí de la Província de Barcelona i al Portal de Transparència.